tvoravia.sk - regionálna televízia

Streda, 23.05.2012
Meniny má Želmíra

 

Aktuálne vysielame

13:50 CITY LADY

14:00 ORAVA DNES - regionálne spravodajstvo

14:15 ZMENÁREŇ - magazín pre ženy / DOM - BYT - ZÁHRADA

14:30 DOM - BYT - ZÁHRADA

15:00 TÉMA / ĎALŠÍ PROSÍM - diskusná relácia

15:30 ŽUPNÉ SPRÁVY / ŽUPNÉ ROZHOVORY - spravodajstvo zo ŽSK

16:00 ŽUPNÉ / OBECNÉ ZASTUPITEĽSTVÁ / BEZ KOMENTÁRA

17:00 VŠADE DOBRE, DOMA NAJ / HUDOBNÉ KLIPY

17:30 7 MINÚT S - významné osobnosti Oravy

17:45 BEZ KOMENTÁRA / HUDOBNÉ KLIPY

18:00 ORAVA DNES - regionálne spravodajstvo

18:30 ŠPORT REGIÓN - športové spravodajstvo

19:00 KULTÚRA REGIÓN - kultúrne dianie na Orave

19:30 7 MINÚT S - významné osobnosti Oravy

19:43 OBČAN - poradenská relácia

19:47 ZRNKO MÚDROSTI - rady a múdrosti

19:50 ZMENÁREŇ / CITY LADY

20:00 ŠPORT MAGAZÍN - prierez športom na Orave

21:00 TÉMA / ĎALŠÍ PROSÍM - diskusná relácia

21:30 ŽUPNÉ SPRÁVY / ŽUPNÉ ROZHOVORY - spravodajstvo zo ŽSK

21:50 CITY LADY

22:00 ORAVA DNES - regionálne spravodajstvo

22:30 DOKUMENT / HUDOBNÉ KLIPY

23:00 VŠADE DOBRE, DOMA NAJ

23:30 HUDOBNÉ KLIPY / BEZ KOMENTÁRA

Zdravie - Zdravý život

POČET VIDENÍ - 76 | 20.12.2011

Musia sa dámy niekedy vzdať kávy?

Musia sa dámy niekedy vzdať kávy?
BRATISLAVA 20. decembra (WEBNOVINY) – O káve koluje po svete množstvo mýtov. Ako je to s jej konzumáciou v prípade žien? Musia sa jej dámy niekedy vzdať?

Prednosti kávy

Obľúbený nápoj pripravený z kávových zŕn je známy predovšetkým vďaka obsahu kofeínu. Ten zlepšuje bdelosť , pozornosť, logické myslenie a celkovú telesnú a duševnú kondíciu. Okrem toho však káva obsahuje aj rastlinné živiny s antioxidačnou aktivitou, čo znamená, že pomáha znižovať ukladanie cholesterolu do ciev, ochraňuje kardiovaskulárny systém a môže zabrániť vzniku niektorých nádorových ochorení. „Medzinárodné vedecké štúdie naviac poukazujú aj na preventívne účinky pravidelnej konzumácie kávy voči cukrovke 2. typu a Alzheimerovej chorobe,“ vysvetľuje odborník na zdravú výživu Peter Minárik.


Bojovník proti depresii

Okrem zdravia, prospieva káva aj ženskej psychike. Výskum profesora Alberta Ascheria z Harvardovej univerzity dokazuje, že pravidelná konzumácia štyroch šálok kávy za deň môže pre ženu znamenať až o 20 percent nižšie riziko vzniku depresie. Najmä v hektickom predvianočnom období môže byť relax pri káve predpokladom duševnej rovnováhy.


Kedy je kávy priveľa?

Množstvo dennej dávky kávy závisí od viacerých faktorov. Od zdravotného stavu, hmotnosti a ďalších individuálnych znakov každého človeka. Bežná zdravá žena si môže podľa odborníkov dopriať štyri až šesť šálok kávy denne. Ak však máte problémy s krvným tlakom, srdcom, žalúdočnými vredmi, trávením a pálením záhy, určite sa o vhodnom množstve poraďte s lekárom. „V nástupe účinkov kofeínu sa môžu jednotlivé ženy líšiť, hrá tu úlohu viac faktorov, ako napríklad rýchlosť metabolizmu kofeínu alebo to, či pijú kávu po jedle alebo nalačno. Každá žena by si mala vyskúšať účinky kávy sama na sebe a stanoviť si tak svoj ideálny rytmus v konzumácii kávy," hovorí Minárik


A čo v tehotenstve a pri dojčení?

Ani v takomto prípade sa milovníčky kávy nemusia svojho obľúbeného nápoja vzdať. „V období tehotenstva a dojčenia sa odporúča matkám piť menej kávy v menších množstvách. Striktne sa však nezakazuje. Aj tehotná žena si môže dopriať jednu šálku kávy denne,“ povedal Minárik.

Káva v číslach

Denne sa vo svete vypijú miliardy šálok kávy za miliardy dolárov. Obchod s kávou živí takmer 100 miliónov ľudí, vďaka čomu je káva hneď po rope druhou najobchodovanejšou komoditou na svete. Dvadsaťpäť miliónov pestovateľov kávy v 50 krajinách sveta vyprodukuje ročne približne 7,7 milióna ton tejto komodity, ktorá sa na svetových burzách zobchoduje v hodnote viac ako 60 miliárd dolárov. Ďalšie desiatky miliónov spracovateľov a predajcov dopravia kávu do rúk jej milovníkov. Tí denne skonzumujú viac ako dve miliardy šálok kávy.


Komentáre



Reklama

Chceli by ste mať na tomto mieste Vašu reklamu?

Volajte:

0902 - 644 444

píšte na: info@tvoravia.sk

Google

 Chceli by ste mať na tomto mieste Vašu reklamu?

Volajte:

0902 - 644 444

píšte na: info@tvoravia.sk