tvoravia.sk - regionálna televízia

Piatok, 18.05.2012
Meniny má Viola

 

Aktuálne vysielame

10:00 OBECNÉ ZASTUPITEĽSTVO / BEZ KOMENTÁRA

11:00 VŠADE DOBRE, DOMA NAJ / HUDOBNÉ KLIPY

11:30 DOKUMENT / HUDOBNÉ KLIPY

12:00 ORAVA DNES - regionálne spravodajstvo

12:30 ŠPORT REGIÓN - športové spravodajstvo

13:00 KULTÚRA REGIÓN - kultúrne dianie na Orave

13:30 7 MINÚT S - významné osobnosti Oravy

13:43 OBČAN - poradenská relácia

13:47 ZRNKO MÚDROSTI - rady a múdrosti

13:50 CITY LADY

14:00 ORAVA DNES - regionálne spravodajstvo

14:15 ZMENÁREŇ - magazín pre ženy / DOM - BYT - ZÁHRADA

14:30 DOM - BYT - ZÁHRADA

15:00 TÉMA / ĎALŠÍ PROSÍM - diskusná relácia

15:30 ŽUPNÉ SPRÁVY / ŽUPNÉ ROZHOVORY - spravodajstvo zo ŽSK

16:00 ŽUPNÉ / OBECNÉ ZASTUPITEĽSTVÁ / BEZ KOMENTÁRA

17:00 VŠADE DOBRE, DOMA NAJ / HUDOBNÉ KLIPY

17:30 7 MINÚT S - významné osobnosti Oravy

17:45 BEZ KOMENTÁRA / HUDOBNÉ KLIPY

18:00 ORAVA DNES - regionálne spravodajstvo

18:30 ŠPORT REGIÓN - športové spravodajstvo

19:00 KULTÚRA REGIÓN - kultúrne dianie na Orave

19:30 7 MINÚT S - významné osobnosti Oravy

19:43 OBČAN - poradenská relácia

19:47 ZRNKO MÚDROSTI - rady a múdrosti

19:50 ZMENÁREŇ / CITY LADY

20:00 ŠPORT MAGAZÍN - prierez športom na Orave

21:00 TÉMA / ĎALŠÍ PROSÍM - diskusná relácia

21:30 ŽUPNÉ SPRÁVY / ŽUPNÉ ROZHOVORY - spravodajstvo zo ŽSK

21:50 CITY LADY

22:00 ORAVA DNES - regionálne spravodajstvo

22:30 DOKUMENT / HUDOBNÉ KLIPY

23:00 VŠADE DOBRE, DOMA NAJ

23:30 HUDOBNÉ KLIPY / BEZ KOMENTÁRA

Zdravie - Zdravie

POČET VIDENÍ - 69 | 09.01.2012

Červené víno znižuje riziko rakoviny prsníka

Červené víno znižuje riziko rakoviny prsníka
BRATISLAVA 9. januára (WEBNOVINY) - Konzumácia menšieho množstva červeného vína môže znížiť riziko rakoviny prsníka. Zistili to americkí vedci zo Cedars-Sinai Medical Center v Los Angeles, ktorí o tom informovali v časopise Journal of Women's Health.

Tento objav čiastočne odporuje poznatku, že konzumácia akéhokoľvek alkoholu zvyšuje riziko rakoviny prsníka.

Odborníci na čele s Chrisandrou Shufelt najprv rozdelili 36 sledovaných žien do dvoch skupín, z ktorých jedna mala piť červené víno a druhá biele. Ženy vypili každý deň počas jedného mesiaca približne dva decilitre stanoveného vína, pričom počas sledovaného obdobia im vedci dvakrát odobrali vzorky krvi na zistenie hladiny hormónov.

Po prvom mesiaci potom ženy prešli na druhý typ vína a znova im dvakrát vzali krv. Experti zistili, že chemikálie v semenách a šupkách červeného hrozna u žien vo fertilnom veku mierne znižujú hladinu estrogénu a naopak zvyšujú hladinu testosterónu, čím znižujú riziko rakoviny prsníka.

Shufelt spolu s kolegami však zdôrazňujú, že tento pozitívny efekt má aj samotné červené hrozno a nie iba červené víno. Preto neodporúčajú, aby ženy miesto konzumácie červeného hrozna začali piť víno, ale aby v prípade rozhodovania sa o alkoholických nápojoch zvolili radšej červené víno. "V semenách a šupkách červeného hrozna sa nachádzajú určité látky, ktoré biele hrozno neobsahuje. A práve tieto chemikálie znižujú riziko rakoviny prsníka. To však automaticky neznamená, že konzumácia bieleho vína zvyšuje riziko vzniku rakoviny," uviedol Glenn D. Braunstein, ktorý je spoluautorom štúdie.


Informácie pochádzajú z webstránky www.medicalnewstoday.com.

Komentáre



Reklama

Chceli by ste mať na tomto mieste Vašu reklamu?

Volajte:

0902 - 644 444

píšte na: info@tvoravia.sk

Google

 Chceli by ste mať na tomto mieste Vašu reklamu?

Volajte:

0902 - 644 444

píšte na: info@tvoravia.sk